2017. szeptember 22., péntek

A 2. nap eseményei
A finom és bőséges reggeli után elindultunk az Óbecsei Műszaki Iskolába, akikkel közösen valósítjuk meg ezt a projektet. Nagyon szívélyesen fogadtak minket, műsorral és egy kis megvendégeléssel is készültek. Mi is bemutatkoztunk, bemutattuk iskolánkat és Zalaegerszeg városát, majd átadtuk a Zalaegerszegi Szakképzési Centrum és iskolánk ajándékait az iskolavezetésnek, a diákoknak és az iskola könyvtárának.
Ezután a város egyik nevezetességét látogattuk meg, a Than-házat, ami egy interaktív kiállítás, akár a budapesti Csodák Palotája. A diákok nagyon jól érezték magukat, minden attrakciót kipróbáltak.
Az utunk következő állomása az óbecsei régi zsilip volt, aminek terveit Eiffel tervezőirodája készítette. Bár már nem működik, de igazi látványossága a városnak. Ezután következett a várva várt ebéd, amit egy régi szélmalomban kialakított étteremben fogyasztottunk el.
Törökbecse következett az ebéd után. Gróf Leiningen-Westenburg Károlynak, a település szülöttének szobrát kerestük fel, és mécsest gyújtottunk az aradi vértanú tiszteletére, majd a törökbecsei temetőbe mentünk, ahol a Vajdaság egyetlen 1848/1849-es emlékműve áll, a Hungária szobor. Megkoszorúztuk, és itt is mécsest helyeztünk el a hősök emlékére.
Talán a kirándulás egyik legszebb programja volt az aracsi romtemplom felkeresése. Ez a román kori templom az aracsi puszta közepén állva lenyűgöző látványt nyújt az ide látogató turistáknak.
Ezután visszaindultunk a szállásra. megvacsoráztunk, majd az est további része beszélgetéssel. zenehallgatással folytatódott.