2018. március 22., csütörtök

Budapest, Budapest, te csodás :)

Csütörtök reggel Budapestre utaztunk. Útközben megálltunk Pákozdon, ahol megtekintettük a Katonai Emlékparkot. Felsétáltunk a pákozdi csata és Móga tábornok emlékművéhez, majd a kilátóponthoz. A kilátópontról gyönyörű kilátás nyílt Pákozdra, Sukoróra, az egykori csata helyszínére és a Velencei tóra. Ezt követően a sorkatonaság kiállítását néztük meg, ahol a gyerekek lelkesen próbálgatták a különböző katonai sisakokat. Végezetül sétát tettünk a lövészárkokban, és megnéztük a Doberdó kiállítást. Nagyon tartalmas, interaktív kiállításokat nézhettünk meg az emlékparkban, kimondottan a diákok érdeklődését felkeltő módszerekkel próbálják közelebb hozni a történelmet a fiatalokhoz.
Az emlékpark után bementünk Pákozdra Miska huszár monumentális szobrához. Ezt a szobrot 2017. szeptember 29-én avatták fel, azóta kiemelkedő látványossága Pákozdnak, illetve az M7-es autópályának.
Utunkat folytattuk Budapestre, ott először felkerestük a Petőfi Irodalmi Múzeumot, ahol a magyar irodalom tárgyi emlékeit nézhettük meg, majd sétáltunk az Andrássy úton. Megcsodáltuk az Operaházat és az Andrássy út csodás épületeit. A Hősök Terén Horváth Eszter tanárnő rövid ismertetőt tartott a tér építéséről, a szoborcsoportokról, a két monumentális épületről, a Műcsarnokról és a Szépművészeti Múzeumról. Következő úti célunk a budai vár volt. Útközben a buszból rengeteg ismert épületet, budapesti látványosságot nézhettünk meg, hiszen végigmentünk az Andrássy úton, az Erzsébet tér környékén, az Erzsébet hídon. Így érkeztünk meg a várba, ahol egy kisebb körséta keretében megnéztük a Halászbástyát, a Mátyás templomot, és koszorút helyeztünk el a Dísz téren álló Honvéd –szobornál. Egy rövid szabadidő után pedig elindultunk hazafelé, ismét elfáradva, de számtalan élménnyel gazdagodva.