2018. március 21., szerda

Az Őrségben

A szerdai programunkat a Zalaegerszegi Falumúzeumban kezdtük.
A csoport tagjai először a régi zalai falvak életével ismerkedhettek, majd az Olajipari Múzeum kiállítását tekintették meg.
Ezután az Őrség felé vettük az irányt. Első úti célunk Velemér volt.
Itt találkoztunk idegenvezetőnkkel Nagyné Szabó Ágnessel. Ismerkedtünk a településsel, majd elsétáltunk a Szentháromság Templomhoz. A tanulók érdeklődéssel hallgatták meg a helyi vezetőnk élménydús beszámolóját. Megtudtuk, milyen különleges fényjáték tanúi lehetnek az idelátogató turisták. Sajnos ebből mi csak egy kis ízelítőt kaphattunk a borús időjárásnak köszönhetően. Következő állomásunk Kercaszomor volt.
Körbejártuk a települést, megismertük történelmét, lakóinak hőstetteit.A legrégebbi és legjelentősebb építményénél, a szoknyás haranglábnál koszorút helyeztünk el, így emlékeztünk meg a hősökről.
Ezután Szalafőre utaztunk. Az Őrségi Ízek Portáján a helyiek vendégszeretetét élvezhettük, megkóstoltuk a vidék specialitásait, a nagyon finom dödöllét és langallót. Jól esett a hűvös időben a meleg citromfű tea. A Balogh család gazdaságában betekintést nyertünk a tökmagolajütés rejtelmeibe. Végigkóstolhattuk a különböző pogácsákat: lenmag, dió, mák és tökmagpogácsát. Pityerszeren idegenvezetőnk bemutatta az Őrségi Népi Műemlékegyüttest. Bejártuk az őrségi nemzeti parkot, megismertük a vidék élővilágát.
Sétánkat a vadrezervátumnál fejeztük be, ahol bölények és vadlovak élvezhetik a parkban a számukra kialakított szabad területet, és a helyiek gondoskodását.
Utolsó állomásunk Őriszentpéter volt. Az Árpád-kori templom történetével, építészetével ismerkedtünk. Ezután elsétáltunk a középkori téglaégetőhöz. Idegenvezetőnktől megtudtuk, milyen módon bukkantak ennek a régi mesterségnek a nyomaira, és részletesen megismertük, hogyan készítették elődeink ezt az építkezési alapanyagot.
Innen az utunk már hazafelé vezetett, vacsora, majd pedig egy jó kiadós alvás következett, hiszen ez a nap is sok-sok gyaloglást, túrát tartalmazott, és mindenki tudta, hogy a következő napi program sem a pihenésről fog szólni....